GarSIM GNS530

Mijn nieuwe aanwinst. De Garmin GarSIM GNS530. Gekregen voor mijn verjaardag. Wat een gaaf cadeau he. Dit is de GPS Moving Map van Garmin, maar dan geschikt voor in de Flightsim cockpit. Ontworpen door Emuteq. Wat voor hun begon als een eigen hobby ontwerp is nu een mooi instrument voor ons als hobby PC piloten. Eigenlijk is het niets meer dan een TFT scherm, printplaatje voor de aansturing en een mooie frontplaat er op.
Ik heb er lang over na moeten denken hoe ik deze GPS nu kon integreren in de Simkits cockpit. De maten waren compleet anders. En ik wilde maar niet zomaar de decoupeerzaag in het panel van Simkits zetten. Dus een mooie oplossing er voor bedacht. Met behulp van hoekprofielen bij de plaatselijke bouwmarkt en wat M3 boutjes en M3 draad is het geheel mooi bevestigd. Zelfs nu met een mooie schuine inkijkhoek. Ik zal proberen hier nog wat foto’s van te maken. Nu nog de 2e videokaart in de Flightsim PC plaaten en benieuwd hoe het beeld is.

Over Rob-PA7RM

Hamradio, Flightsimmer, PPL, Building simKits cockpit.... when i have the time. Chiefeditor of simFlight.NL
Dit bericht werd geplaatst in Cockpit. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

